Maria lugu

Swedbanki töötajale Mariale helistas finantspettur ning hakkas küsima hiljutiste ostude ja maksete kohta. Teadmata, et tegu on pangandusspetsialistiga, üritas kurjategija oma ohvrit segadusse ajada, rääkides talle väidetavatest turvameetmetest. Kinnitades potentsiaalsele ohvrile, et tema kontolt on tehtud kahtlane makse, esitas pettur valeinfot ja ütles, et naine ei saa ise veebioste välja lülitada, vaid saab seda teha ainult pangasüsteemi kaudu.

Maria kinnitas, et ta saab ise oma internetimakseid 24 tunniks blokeerida, millele pettur vastas, et naine saab ise blokeerida ainult kaardi, mitte aga makseid. Pettur üritas Maria käest välja uurida tema internetipanga kasutajatunnust, väidetavalt tema isiku tuvastamiseks. Pärast seda ütles naine kurjategijale, et on ise Swedbanki töötaja ja kontrollis just süsteemist, et nende pangas ei ole ühtegi töötajat sellise nimega, nagu petis enda tutvustamiseks kasutas. Seepeale lõpetas petis sõnagi lausumata kõne.

Swedbanki kommentaar:

Petturid on osavad, väga osavad. Nad on suurepärased argumenteerijad, oskavad põhjendada, selgitada. Kui nad ei oleks kurjategijad, siis saaksid nad ehk parima klienditeenindaja tiitli. Nad kuulavad, peegeldavad, on sõbralikud, rahulikud, sobitavad oma kõnetempo ohvri omaga, oskavad igale küsimusele kohe vastata, on enesekindlad jne. Paraku on nende jutt puhas vale ja nad ei ole sõbrad, nende eesmärk on saada ligipääs ohvri pangakontole ja varastada nii palju kui võimalik. Ära lase ennast petta, ole valvas!

Vaata kindlaid ohumärke,
et tunda ära petturid.